Koło dziś powinno być na miejscu.
W przyszłym tygodniu wymiana i zobaczymy co z tego wyjdzie
Mam nadzieję że nie będzie przenosić wibracji na nadwozię.
[ Dodano: Wto 11 Lut, 14 15:14 ]
Sprzęgło założone jak w temacie - Jak narazię to działo bez zarzutu sprzęgło działo bardzo lekko. i bierze mniej więcej w połowie.
[ Dodano: Wto 11 Lut, 14 16:48 ]
Dziś założyłem jednomase i sprzęgło jak w temacie i działa to naprawdę fajnie jak dla mnie to bez różnicy. Więc polecam. Jedyny niewielki minus to przy jezdzie na 5 biegu np 60 km/h i todanie gazu to mininimalne wibracje są odczuwalne - ale kto jezdzi 60 na 5
Hej od kilku dni ja również śmigam na jedno-masie i jest normalnie pięknie.
Zapodałem orginał zamach + sprzęgło od pompowtryska ATD i wszystko idealnie współgra leciutko chodzi nic nie hałasuje także nie trzeba wcale szukać starego koła z 1Z czy G60
samtech84 Nic nie namieszałem może mnie źle zrozumiałeś założyłem ori zestaw koło+docisk+tarcza z ATD (tak mówił gość ze szrotu) kupiłem używany org zestaw LUKa na szrocie za 350zł :lol: na tarczy jest jeszcze około 2mm okładziny ściernej czyli praktycznie nówka wiem bo tego samego dnia kupiłem też nowy zestaw Sachsa na wszelki wypadek jakby tamto nie podeszło ale wszystko pasuje idealnie.
Ja mam pytanie troszkę innej natury.
Skoro w pierwszej fazie produkcji silnika AGR szły lite koła to czemu zmieniono je na zestaw dwumasowy ? różnice są żadne między tym a tym w danym przypadku.
Ja mam model nazwijmy to przejściowy gdyż mam już sprzęgło z kołem dwumasowym lecz jeszcze bez wolnobieżki na alternatorze teraz dwumas się już kończy i decyzja na lite koło nie jest taka prosta, bo jakie były zmiany konstrukcyjne w silniku i napędzie skoro zmienili system przeniesienia momentu ?
Dwumas miał zwiększyć komfort. Chodzi o likwidację drgań silnika TDI. Jest on za to cięższy i auto trochę słabiej wkręca się na obroty niż na JM. Da się to wyczuć po zmianie.
Gdzieś "obiły" mi się o oczy pojedyncze informacje o możliwości skrócenia żywota synchronizatorów skrzyni biegów... Ale nikt jakoś do tej pory nie potwierdził tej informacji. Żadnego wysypu uszkodzonych skrzyń po zamianie na JM też nie ma.
to ok, to rozumie, już nawet liczyliśmy ze znajomymi co jak gdzie co się przekłada, ale wciąż nie jest to odpowiedź do końca dlaczego wprowadzono w połowie produkcji w tym silniku taki otop zestaw dwumasu, baa pozostawiająć np alternator na zwykłym kole tak jak u mnie
Jedynym sensownym wytłumaczeniem są pieniądze, podpisanie umowy producenta auta z producentem sprzęgieł na technologie, gdyż wszystkie części pozostałe : skrzynie przeguby, półosie itp itd są dokładnie takie same jak w pozostałych modelach w tym silniku na jednomasie.
przyczyną zabicia synchronizatorów jest raczej nieumiejętność posługiwania się biegami niżeli zmiana z dm na jm
inne pytanie to samo odczucie różnicy przesiadając się z dm na jm ale w standardowym niemodzonym aucie
Modzone czy nie modzone (jeśli chodzi o moc) - nie ma znaczenia. Odczucia jednoznacznie pozytywne. Plus - spokój po podniesieniu właśnie parametrów moc/moment.
Przyznam szczerze, że po zmianie na JM + nowe sprzęgło Sachsa całość pracuje dużo lepiej, lżej i płynniej.
Ot, taki efekt uboczny ;-)
Modzone czy nie modzone (jeśli chodzi o moc) - nie ma znaczenia. Odczucia jednoznacznie pozytywne. Plus - spokój po podniesieniu właśnie parametrów moc/moment.
Przyznam szczerze, że po zmianie na JM + nowe sprzęgło Sachsa całość pracuje dużo lepiej, lżej i płynniej.
Ot, taki efekt uboczny ;-)
Podpisuję się wszystkim 4 kołami i skrzynia też jakoś daje radę :wink:
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
historia że to krzywdzi skrzynie nie jest w ogóle trafiona bo moment i moc przenoszona jest ta sama i w taki sam sposób bardziej już mentalne podejście i użytkowanie wpływa na te parametry ...decyzja zapadła w weekend rzeźbię na jednomasa
Zmieniłem zestaw sprzęgła z 2-masy na 1- masę i widzę same plusy. Cena o połowę tańsza, lżej chodzi pedał sprzęgła, brak drgań, no i podobno jest "pancerne" bardziej wytrzymałe niż 2-masa. Jeżeli komuś się kończy 2 -masa śmiało zmieniać na 1-masę.
może ktoś podać namiar na samo sztywne koło zamachowe w bdb stanie bądź kontakt gdzies do nowego, sprzęgło od vr6 leży , a koła szukam i ręce już opadają lepiej brać używane czy jakieś nowe z tego zestawu Valeo?
(pogrzebałem na forum, różnica tylko w tarczy, ktoś jeszcze wskazywał, że w docisku powinna być różnica drugi numer poza tym katalogowym, który różnicował jest inną literą na końcu tego symbolu, ale generalnie to to samo 200 poszło...)
na forum vwtuning jest sposób na wzmocnienie docisku poprzez dodanie słoneczka.
Octa ma na dwumasie zrobione 310k i nic tam nie było jeszcze robione
Ile kolega chce tam śmocy dowalić, że potrzebuje wzmocnić docisk? Przypuszczam, że z pińćset momentu :diabelski_usmiech
Napisz, jakie jeszcze mody planujesz lub co już jest zrobione, to powiemy co dokładnie trzeba zrobić.
BTW, szukałem może 3 minuty :arrow: http://allegro.pl/kolo-zamachowe-vw-...9.html#thumb/3
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Ile kolega chce tam śmocy dowalić, że potrzebuje wzmocnić docisk? Przypuszczam, że z pińćset momentu :diabelski_usmiech
Napisz, jakie jeszcze mody planujesz lub co już jest zrobione, to powiemy co dokładnie trzeba zrobić.
BTW, szukałem może 3 minuty :arrow: http://allegro.pl/kolo-zamachowe-vw-...9.html#thumb/3
Siema,
ja ma kosmodronu z tego nie będę robił. Auto czysto użytkowo traktuję, ale jak już trzeba coś wymieniać, to wolę mocniejsze, albo trwalsze za parę groszy więcej dołożyć i stąd to info o tym wzmocnieniu, generalnie to chciałbym żeby to auto jeździło jak najdłużej i doczekało się montażu dużego szyberdachu na Jagiellońskiej w wawie.
Wiem, że na olx i alledrogo jest tego tylko sa w różnym stanie, ja niestety na mechanice się nie wyznaje.
na vr6 się skusiłem, z myślą, że mocniejsze, a moglem wziasc g60 i już, o ten wątek mi chodziło
Ogłoszenia o tematyce: w kategorii Tuning - Kupuj i sprzedawaj rzeczy używane i nowe w kategorii Tuning na Sprzedajemy.pl
Prośba przy wymianie sprzęgła zalecają wymienić wysprzęglik, olej, uszczelniacz wału, czy cos jeszcze ?
Tony, jeśli moglibyście mi poradzić, przy okazji wymiany sprzęgła meches ma spojrzeć na inne rzeczy co by była konieczna wymiana i tu moje pytanie, czy takie rzeczy jak szklanki, zawory, czy panewki też z racji czasu/ przebiegu wymienia się, czy jest to zabawa nieopłacalna bądź niepotrzebna, tj jeździ się dopóki nie zesra się?
na razie nowy komplet kapci na zimę idzie razem felgami. Jak uzbieram to myślę o przeszczepie hamulcy, tylko od razu na 312 (mam co parę miesięcy wizytę na przetaczanie) i smica bądź dolot zrobić. śmoc 130-140km mnie zadowoli, pewnie niektóre rzeczy załatwi sam program.
mam nalatane 311tys., turbo jest wlasnie po pierwszym czyszczeniu geometrii w Płocku za 500 pln
Zmienione sprzęgło vr6 700pln, 230 koło (z przesyłką) używka śruby 72 w ASO VW,
w ASO VW było dostępne nowe koło 1100 (tyle co za SPEC-a), a jak się oddaje stare to zwrot robią i wychodzi 750 pln, ale niestety Dwumasy nie chcą przyjąć w rozliczeniu. Do tego wymieniony uszczelniacz i olej. Wysprzęglik był wporządku i został.
Co do odczuć, zdecydowanie przez pierwszy miesiąc, pedał wchodził jak nóż w masło. łapie szybciej no i szybciej się wkręca bez sprzecznie. Co do brzęczenia, jak stoi się na światłach i wciska się sprzęgło, w kabinie słychać, ale jest to na tyle ciche, że w moim odczuciu jakoś istotnie nie wpływa na samopoczucie, żona potwierdza. Robocizna wyszła 700 pln, ale w tym były jeszcze wymieniane i filtry i olej.
Dawidos, tylko pamiętaj że jak już zmienisz na 312 to alu 17 a stal najmniejsza to 16 ,nic mniejszego nie wejdzie ,także mogłeś sie wstrzymać z gumami i wziąść taki rozmiar jak trzeba .ok
Dawidos, tylko pamiętaj że jak już zmienisz na 312 to alu 17 a stal najmniejsza to 16 ,nic mniejszego nie wejdzie ,także mogłeś sie wstrzymać z gumami i wziąść taki rozmiar jak trzeba .ok
Sorry Gregory :wink: , ale na 312 spokojnie pasują fele 16.
Dawidos, do tej mocy wystarczy sam program i G60
Potem coś dopiszę, bo działam z fona.
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Tony065, miałem 16 BBS i niestety musiałem sprzedać bo nie weszły a właściwe wchodziły tylko podczas hamowania zacisk się przesuwał i tarł o wnętrze felgi ,po czym się blokował i nie wracał na swoje miejsce ,może zależy to od ET .
Ja u siebie miałem jednomasowe koło i sprzegło g60 i skrzynia umarła własciwie po 3.5 roku.. teraz mam inny silnik na 2 masie ale sie konczy juz wiec wleci spowrotem jednomas i sprzegło vr6...
Wiec potwierdzam skrzynia dostaje w dupe ale nie na tyle zeby sie tym martwic... moja umarła bo łatwego zycie nie miała
Pozdr
daj spokój. Za dobre koło można dać max 200 zł, a tarczę sprzęgłową i docisk kupuje się nowe, bo Bóg jeden wie, jak poprzedni kierownik jeździł. Coś jest na rzeczy, skoro zdjął to po raptem 3kkm. BTW, do 6-gangowej skrzyni nie wkłada się 1-masy.
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz